0570 609941
Een afspraak kunnen maken in de winkel is na het winkelen vanaf de bank de grootste verwennerij die je als retailer de consument kunt bieden. Klanten die op bezoek komen, krijgen in deze periode de volledige aandacht van jou op een door hunzelf bepaald tijdstip. Private shopping is in deze tijd niet alleen een luxe, maar helpt ook om de Corona maatregelen te respecteren.
Online bestellen en afhalen in de winkel is een service die elke omnichannel winkelier kan bieden. Een duidelijk onderscheid van de pure online spelers. Deze click and collect service is milieuvriendelijk en biedt de consument de flexibiliteit om zelf een afhaalmoment te kiezen. Nu het kabinet heeft besloten dat het bestellen en afhalen van spullen in de winkel weer is toegestaan is dit een extra belangrijke optie in de checkout van de webshop.
Reserveren en betalen in de winkel is een handige ideale oplossing voor de omnichannel klant die nog een klein zetje nodig heeft om over te gaan tot aanschaf. Shoppen vanuit de luie stoel heeft veel voordelen, maar even van te voren passen en voelen is niet mogelijk. De mogelijkheid om te reserveren en betalen in de winkel biedt dan uitkomst.
Het is nu belangrijker dan ooit om naast je stenen winkel ook online een webwinkel te hebben voor je klanten. Heb je door het coronavirus je winkel noodgedwongen moeten sluiten? Dan is het belangrijk om snel online te zijn.
Webwinkeliers die momenteel gebruik maken van het e-commerce systeem Magento 1 hebben slechts nog een klein jaartje om te beslissen of ze hun webshop migreren naar Magento 2 of een geheel ander systeem. Vanaf juni 2020 zal Magento 1 namelijk niet meer ondersteund worden. Wat betekent dit voor je webshop en welke mogelijkheden heb je?
Terwijl online winkels met mooie aanbiedingen en beloftes de aandacht van consumenten proberen te strikken, neemt de consument alles voor lief en schept hij steeds hogere verwachtingen. Zo wordt er te pas en te onpas gebruik gemaakt van het gratis retourbeleid, wat volgens Sans Online echt niet langer kan. Om het aantal retourzendingen drastisch terug te brengen is daarom besloten om maatregelen te nemen.
Als ervaren (of misschien wat minder door de wol geverfde) e-commerce ondernemer weet je dat het aantal bezoekers dat klant wordt slechts in een handvol procenten valt uit te drukken. Al die andere bezoekers zijn vaak bijna klant, maar besluiten uiteindelijk hun volgegooide winkelwagen toch niet af te rekenen. Lees hier de tips voor “abandoned carts”.
Dinsdag 23 Mei verzorgt Factif samen met K3 Retail een aantal gratis kennissessies voor eCommerce ondernemers. De retailwereld verandert sneller dan ooit. Enerzijds omdat klanten het steeds meer voor het zeggen hebben. Anderzijds omdat de antwoorden daarop alsmaar technischer worden. Er is maar één manier om daar grip op te krijgen: beheers de technologie.
Afgelopen week heeft Google officieel aangekondigd dat ze vanaf 21 april de mobiele bruikbaarheid van een webshop laten meewegen als rankingfactor binnen de mobiele zoekopdrachten.
Wil jij je laten insprireren door unieke e-commerce oplossingen? Ontmoet ons dan 25 en 26 januari op de Modefabriek. Je vindt ons in The Works – standnummer 04.208, Samen met K3 Unisoft hebben we daar een unieke winkel waarin we je laten ervaren wat omni-channel retailen écht is. Ook bij ons op de vloer: Maverick audio-video specialist en TDM narrowcasting software leverancier.
Vrijwel iedere winkel heeft tegenwoordig ook een online winkel. Hoe zorg je ervoor dat ook deze online winkel een succes is? Factif, gespecialiseerd in e-commerce-oplossingen, weet het antwoord op die vraag: “Succesvolle webshops kiezen voor een persoonlijke benadering van de klant.”