0570 609941
De nieuwe Factif Cookie Consent Module is een handige tool die we hebben ontwikkeld, zodat webshops en websites kunnen voldoen aan de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en aan de onlangs geüpdatete eisen van Google (Google Consent Mode V2).
iDEAL 2.0 is een nieuwe en verbeterde versie van de populairste online betaalmethode in Nederland. IDEAL 2.0 is al gelanceerd en zal in 2024 steeds verder uitgerold worden.
"We moeten (willen) ook wat met AI, maar hoe en wat? Kunstmatige intelligentie, ook wel AI genoemd, is booming en is voor iedereen toegankelijk en de mogelijkheden zijn grenzeloos. Zo kan je met behulp van AI je omzet vergroten en kan het je ontzettend veel tijd besparen. Alleen hoe pak je dit nu aan? En waar begin je? We horen dan ook steeds vaker de vraag "We moeten (willen) ook wat met AI, maar hoe en wat?". Hieronder lees je meer wat AI voor de E-commerce in het algemeen kan betekenen en hoe je hier zelf gemakkelijke mee aan de slag kunt gaan.
Een afspraak kunnen maken in de winkel is na het winkelen vanaf de bank de grootste verwennerij die je als omnichannel retailer de consument kunt bieden. Klanten die op bezoek komen, krijgen in deze periode de volledige aandacht van jou op een door hunzelf bepaald tijdstip.
Als e-commerce ondernemer weet je dat het aantal bezoekers dat klant wordt slechts in een handvol procenten valt uit te drukken. Al die andere bezoekers zijn vaak bijna klant, maar besluiten uiteindelijk hun volgegooide winkelwagen toch niet af te rekenen. Lees hier de tips voor “abandoned carts”.
Online bestellen en afhalen in de winkel is een service die elke omnichannel winkelier kan bieden. Een duidelijk onderscheid van de pure online spelers. Deze click and collect service is milieuvriendelijk en biedt de consument de flexibiliteit om zelf een afhaalmoment te kiezen.
Voor de omnichannel klant die nog twijfelt voordat hij tot aankoop overgaat, biedt reserveren en betalen in de winkel een praktische en effectieve oplossing. Hoewel online shoppen gemakkelijk is, missen sommige klanten toch het persoonlijke aspect van het product uitproberen. Door de mogelijkheid te bieden om in de winkel te reserveren en betalen, kunnen klanten het product eerst ervaren voordat ze de definitieve beslissing nemen.
Webwinkeliers die momenteel gebruik maken van het e-commerce systeem Magento 1 hebben slechts nog een klein jaartje om te beslissen of ze hun webshop migreren naar Magento 2 of een geheel ander systeem. Vanaf juni 2020 zal Magento 1 namelijk niet meer ondersteund worden. Wat betekent dit voor je webshop en welke mogelijkheden heb je?
Terwijl online winkels met mooie aanbiedingen en beloftes de aandacht van consumenten proberen te strikken, neemt de consument alles voor lief en schept hij steeds hogere verwachtingen. Zo wordt er te pas en te onpas gebruik gemaakt van het gratis retourbeleid, wat volgens Sans Online echt niet langer kan. Om het aantal retourzendingen drastisch terug te brengen is daarom besloten om maatregelen te nemen.
Vrijwel iedere winkel heeft tegenwoordig ook een online winkel. Hoe zorg je ervoor dat ook deze online winkel een succes is? Factif, gespecialiseerd in e-commerce-oplossingen, weet het antwoord op die vraag: “Succesvolle webshops kiezen voor een persoonlijke benadering van de klant.”