Alle gemaakte bestellingen zijn gemakkelijk en ordelijk in een overzicht te zien. Om naar het bestellingen overzicht te gaan, ga naar: Winkel > Bestellingen.
In dit overzicht krijg je inzicht in alle bestellingen die in je webshop zijn gemaakt, met de daarbij behorende (ingevulde) informatie:
In dit overzicht is het mogelijk specifieke orders op te zoeken aan de hand van:
Vanaf het bestellingen overzicht heb je ook toegang om de details van een specifieke order te bekijken, te beheren, te wijzigen. Om dit te doen zoek je de desbetreffende bestelling op aan de hand van het ordernummer of door de zoekbalk te gebruiken en vervolgens op de ‘bewerk knop/ het potloodje’ te klikken. Vervolgens kom je in de unieke bestelling terecht.
Bekijk hier welke en hoeveel producten er precies zijn besteld onder het desbetreffende ordernummer. Tevens zie je in dit overzicht welke maat/maten er besteld zijn en krijg je het totaalbedrag van de bestelling te zien.
De knoppen die te zien zijn bij Artikelen dienen ervoor om de corresponderende documenten te genereren. Deze documenten worden opgeslagen als PDF-documenten en kunnen gedownload worden vanuit het geopende venster.
Hier zijn de producten te zien die een wijziging hebben ondervonden, deze wijzigingen zijn het retour sturen van een product of het verwijderen van het product.
Hier kan, afhankelijk van de payment service provider die je gebruikt, vanuit het CMS een refund uitgevoerd worden. Bij het aanklikken van het product wordt deze toegevoegd aan de lijst met te refunden producten. Als op de knop gedrukt wordt worden deze refunds uitgevoerd.
Wanneer een klant een opmerking bij zijn bestelling heeft geplaatst, krijg je dat in dit overzicht te zien. Je kan zelf ook nieuwe aantekeningen plaatsen door op de knop ‘Nieuwe aantekening’ te klikken.
Hier kan je zien of de order is geboekt.
Bekijk hier de ingevulde gegevens van de klant. Indien de klantgegevens gewijzigd moeten worden, klik dan op de knop ‘Klantgegevens aanpassen’.
Eerdere uitgezonden mails naar de klant worden onder deze sectie weergegeven. Indien je een nieuwe e-mail wenst te versturen naar de desbetreffende klant, klik dan op de knop ‘Nieuwe email versturen’.
Zie onder deze sectie op welke wijze de bestelling is verzonden en de eventuele verzendinformatie. Indien de verzendingswijze aangepast dient te worden, klik dan op de knop ‘Wijzig’ en kies de gewenste verzendingswijze.
Hier zie je het transactienummer en de gekozen betaalinformatie.
Met behulp van de tijdlijn kun je in één oogopslag zien welke stappen de bestelling heeft doorlopen, met de bijbehorende data en tijden erbij. Zo kun je precies bijhouden of er nog stappen ondernomen moeten worden of dat een bestelling al is afgehandeld.