Al sinds 1881 is Westen Mode een begrip in Musselkanaal. Wat ooit begon als een kruidenierszaak, groeide uit tot een stijlvolle modewinkel met ruim 150 merken, een eigen café en een atelier voor kledingaanpassingen. “We zijn een familiebedrijf dat met de tijd meegaat”, vertelt Kim Hulsing van Westen Mode. Ongeveer zestien jaar geleden zette het bedrijf zijn eerste stappen in e-commerce, toen vooral bedoeld als etalage van wat de winkel aanbood. Inmiddels is de online shop een volwaardige pijler van het bedrijf geworden.
Na twee eerdere webshops koos Westen Mode dit jaar opnieuw voor Factif, nu voor de SAAS-oplossing Factif ShopMaster, waarmee de webshop continu up-to-date blijft. “Wat goed is, blijft goed”, vat Kim nuchter samen waarom ze opnieuw voor Factif hebben gekozen. “We werken al jaren met Factif en weten wat we aan elkaar hebben. Ze begrijpen onze wensen, denken mee en leveren een webshop die precies aansluit op wat we in de winkel doen.”
“We werken al jaren met Factif en weten wat we aan elkaar hebben. Ze begrijpen onze wensen, denken mee en leveren een webshop die precies aansluit op wat we in de winkel doen.”
De nieuwe webshop is sinds deze zomer live. “Het werkt goed, we maken er met plezier gebruik van”, aldus Kim. De grootste verschillen met de vorige website zijn de verbeterde look & feel én de flexibiliteit. “De vorige webshop was statischer. Nu is de opbouw speelser, met een frisse uitstraling die we zelf kunnen aanpassen, bijvoorbeeld aan onze campagnes.”
ShopMaster biedt bovendien het voordeel van doorlopende updates en doorontwikkeling, zonder dat daar ingrijpende migraties voor nodig zijn. “We profiteren automatisch van nieuwe functies en verbeteringen. Factif houdt ons actief op de hoogte van wat er mogelijk is. Dat werkt prettig: korte lijntjes, snelle reactie en iemand die meedenkt.”
De webshop vormt een essentieel onderdeel van de omnichannelstrategie van Westen Mode. “Online en offline versterken elkaar” zegt Kim. “Mensen zien iets online, komen het passen in de winkel en drinken hier een kop koffie of lunchen hier. Of andersom: ze ontdekken iets in de winkel en kopen het later online of ze bestellen toch nog even een shirtje bij de broek die in ze winkel kochten. Voor ons is de webshop de achtste dag in de week.”