Eigenwijs design
Nitten is not your regular webshop en weet zich met het design te onderscheiden van andere webshops. Je herkent het eigenwijze design van Nitten aan de grote sfeervolle banners en de clean productoverzichten. Tijdens de ontwikkelfase denken onze ontwikkelaars graag mee in welk design het best past bij de vormgeving en de interactieve stijl van het merk en haar doelgroep. Als klant kun je echter van te voren al een goed beeld en sterke visie hebben op hoe je webshop er precies uit moet komen te zien, wat het geval was bij Nitten. Voor onze programmeurs was dit dan slechts een kwestie van het combineren van hun eigen technische kennis met Nitten’s creativiteit om het design van de webshop te realiseren!
FROM THE GRAM
Nitten geeft haar bezoekers graag een beeld hoe de (nieuwe) fashion artikelen eruit zien en ook look-inspiraties hoe deze te combineren zijn tot een toffe outfit. Gezien haar trendy target group, is Nitten erg actief op de socials. Door de online store te koppelen met Instagram kunnen de bezoekers van Nitten zich daarom niet alleen laten inspireren door de productbanners op de webshop, maar kunnen zij in de store ook inspiratie opdoen met behulp van de vier laatste Insta-posts op de Nitten Instagram.
Koppelingen
Om het verkoopproces op de website soepel te laten verlopen is er onder andere een koppeling gemaakt met RVE en PostNL. Ook is er een synchronisatie met Mailchimp mogelijk gemaakt, om klanten via de NITTEN newsletter regelmatig te informeren over nieuwe releases, arrivals en speciale acties.