Spar eens met Factif over het succes van uw (online) winkel

Vrijwel iedere winkel heeft tegenwoordig ook een online winkel. Hoe zorg je ervoor dat ook deze online winkel een succes is? Factif, gespecialiseerd in e-commerce-oplossingen, weet het antwoord op die vraag: “Succesvolle webshops kiezen voor een persoonlijke benadering van de klant.”

Dit succes is te behalen door een hoge graad van slimme automatisering te combineren met de bereikbaarheid van echte mensen achter de webshop.

Met slimme automatisering kan een grote hoeveelheid informatie over de klant verzameld worden, die effectief ingezet kan worden voor de persoonlijke touch – de zogeheten ‘big data’. “Elke klant laat voor, tijdens en na een aankoop een uniek spoor achter in een webshop of een fysieke winkel. Veel van deze gegevens worden – vaak gefragmenteerd – opgeslagen; in een op zichzelf staand mailbestand, gescheiden transactie-informatie over offline en online aankopen en in meerdere voorraadsystemen. Door deze informatie te ontsluiten en te gebruiken is een webshop steeds beter in staat om een klant en zijn of haar behoeftes te herkennen. Als je een printer koopt, is het niet onwaarschijnlijk dat je binnen een paar maanden weer een toner nodig hebt. Door je klant te attenderen op de mogelijkheid om deze te bestellen onderhoud je een band”, legt Pieter van Andel van Factif uit.

Door alle informatie met elkaar te combineren en te ontsluiten ontstaat een profielschets van een klant die gebruikt kan worden om de klant te benaderen met informatie die voor hem of haar interessant is. Door deze persoonlijke benadering bouw je een band op met klanten en zorg je ervoor dat ze graag terugkomen. Zowel in je fysieke als in je online winkel.

Totaaloplossing

Factif is gespecialiseerd in het integreren van meerdere automatiseringssystemen tot een succesvolle e-commerce-omgeving, genaamd Factif ShopMaster. Ook werken bij Factif specialisten op het gebied van SEO-optimalisatie en conversieoptimalisatie. Op die manier levert Factif aan haar klanten een totaaloplossing voor e-commercevraagstukken. Pieter van Andel: “Wij regisseren de transacties via de webshop en sluiten de e-commerceoplossingen aan op bijvoorbeeld de kassasystemen die de winkelier al heeft.” Zijn compagnon Eddie Smeink benadrukt: “Als winkelier kun je dan weer winkelier zijn en er zijn voor je klanten. Wij zijn het er dan ook niet mee eens dat de stenen winkel geen toekomst heeft. Wij zijn er juist van overtuigd dat de stenen winkel en de e-commerce-oplossingen elkaar versterken.”

Wilt u ook weten hoe u uw klanten automatisch persoonlijk kunt benaderen? U bent altijd welkom. “Kom een bakje doen op Keulenstraat 12 om eens te sparren”, nodigen de heren uit.